Kontakt oss

Folk

Offensiv kampanje for lokal handel

Avatar

Publisert

den

Gründerkollektivet Business Jessheim har stuntet fram en holdningskampanje der vi blir bedt om å tenke lokalt når vi handler. Mulighetene er nemlig til stede i rikt monn, tross alt.

Kampanjen «Lukka men ikke stengt!» består av fire videosnutter der fire muligheter for «klikk og hent» blir løftet fram som en mulighet, en bevisst handling og en oppfordring til å handle lokalt samt bruke lokale håndverkere i den tøffe tiden næringslivet står plantet i med begge beina.

Vil bidra

– Vi begynte å snakke om hva vi kunne bidra med, og da fant vi raskt ut at vi sitter på kompetanse, iver og engasjement i disse lokalene, sier Linda Sjåstad Andreassen, daglig leder av Business Jessheim.

Business Jessheim er et tilbud til oppstartsbedrifter på Øvre Romerike (Coworking space). Vi er spesielt innrettet for å bistå gründere og småbedrifter med framdrift og lønnsomhet.

LES MER HER

– Vi har her vært ute og gjort noen opptak som viser at det er fullt mulig å benytte seg av den lokale kjøpmannen – selv i en krevende tid hvor næringslivet blir pålagt å holde dørene stengt for ordinært handelsmønster, sier Ståle Lien Hansen, lokalpolitikeren som i denne sammenheng er en del av Business Jessheim i egenskap av at arbeidsgiveren Radio Metro leier arbeidsplass der.

Kjapt og effektivt

Ideen sprang ut av en samtale blant leietakerne, et møte med framdriftsplan ble avholdt og med intern kompetanse og noen kroner fra Business Jessheim så ble den entusiastiske holdningskampanjen realisert.

– Så enkelt og så kjapt, sier Linda Sjåstad Andreassen.

Det handler – for å være alvorlig – om å heie på lokalt næringsliv nå, for folk må støtte lokalt næringsliv nå for å ha et tilbud etter pandemien, sier initiativtakerne til kampanjen.

Heier lokalt

– Rett og slett en påminnelse om at næringslivet vårt er avhengig av kundene sine, og er det noe vi i Business Jessheim heier på så er det lokalt næringsliv, sier trioen Jessheimpuls møter i kontorfellesskapet.

Kampanjen består av fire videosnutter som viser at det er mulig å benytte seg av handel lokalt selv om butikker fysisk er stengt – derav navnet på kampanjen.

Disse butikkene holder åpent i Jessheim storsenter: TRYKK HER

Daglig behov

– Tanken er et daglig behov for folk – og vi har valgt kjøp av maling, kjøp av lunsj som hentemat, kjøp av en gave til partner før man kjøper middag som hentemat hos en av de lokale restaurantene, sier Yngve Thor Johannsson. Det er han som innehar hovedrollen i de fire filmsnuttene.

Yngvi vil gjerne at disse tilbudene skal være her etter pandemien, så han håper flere blir med og bruker det lokale næringslivet fremover.

Og du, det er fullt mulig å vinne en premie i form av et klippekort på Jessheimbadet til en verdi av 2.600 kroner for dem som vil spre det gode budskap.

Les mer om lokal handel  www.ullensakerhandel.no

 

Copyright © 2023 Jessheimpuls AS, Stort. 2, 2050 Jessheim. Org.nr. 920697143. Tilrettelagt av ASAP Media.