Kontakt oss

Folk

Vil gjenta vårens mest sette kamp

Avatar

Publisert

Både klubb og sponsorer liker at det er oppmerksomhet rundt produktet de holder kjært. Onsdag er Ull/Kisa igjen gjerne den mest sette kampen denne uka.

Så var faktisk tilfelle da Start og Ull/Kisa møttes i Kristiansand tidligere i vår. Grunnen til det var at daværende Kisa-trener Sindre Tjelmeland hoppet fra Kisa-skuta etter kun fem kamper fordi han mente gresset var grønnere på Sørlandet.

Arild Sundgot tok over ansvaret midlertidig. Umiddelbar suksess og god respons hos spillergruppen førte til at han trener laget ut sesongen – minst.

Start og Ull/Kisa møttes i Kristiansand da det stormet som verst rundt trener-exiten – en storm daglig leder Andreas Aalbu for øvrig sto fjellstøtt og galant i hele veien.

– Det gjorde jo ingenting at det også var vår kanskje beste kamp denne sesongen, sier kaptein Christian Aas.

Ull/Kisa vant 1-3 i Kristiansand.

Mest sett

– Den kampen var den mest sette uansett divisjon eller liga på tv den uka, sier Aalbu til Jessheimpuls noen dager før nevnte Tjelmeland og Start gjester Jessheim til det som blir en av kampene klubben har plukket ut for å gjøre litt ekstra ut av rammen.

– Dette er en av kampene som vi løfter fram denne sesongen, sier Aalbu.

– Hvordan?

– Vi forsøker å fylle opp stadion, og hovedsponsor Aurskog sparebank subsidierer hver solgte billett slik at folk betaler kun 50 kroner for å gå på kamp, sier Aalbu.

Gi tilbake

– Hvorfor dette engasjementet i Ull/Kisa, dere bankmennesker i Aurskog sparebank?

– Det ligger i bankens kultur å gi tilbake til de lokalmiljøene vi har filial. Verdier skapes lokalt, og da ønsker vi å gi tilbake til lokalsamfunnet.

– Og selv om vi er minst like opptatt av breddeidretten i Ull/Kisa, så er det viktig å ha et A-lag som gjør det bra og som de yngre kan se opp til, sier Enger Skjønnhaug, kommunikasjons- og markedssjef i Aurskog sparebank.

Les om da en halv gris reddet et fotballag:

Da en halv gris ordnet alt

Større nettverk

Banken har vært hovedsponsor siden 2015, og de sier det er stor nytteverdi å være en del av sponsornettverket til Ull/Kisa – et nettverk som sakte men sikkert vokser seg større med Andreas Aalbu i stolen som daglig leder.

– Det er er helt bevisst at vi forsøker å få inn flere sponsorer. Vi har fått inn flere små og mellomstore, men det er ikke til å legge skjul på at vi ønsker å knytte til oss flere tyngre sponsorer, sier Andreas.

– For oss som sponsor er det også en fordel å bli kjent med næringslivet som involverer seg i klubben. Man blir godt kjent med de andre sponsorene, sier Laila Døhlen, banksjef i filial Jessheim.

Jessheim

Les mer om Andreas Aalbu sine tanker for klubben her:

Klubben kobler seg på Jessheim by

Ull/Kisa fotballs daglige leder sier det hele tiden jobbes med å knytte seg tettere opptil Jessheim by, og ett av de viktigere virkemidlene er gode resultater.

– Vi er nå et etablert lag i Obos-ligaen, og vi har godt omdømme ute i fotball-Norge, sier kaptein (og markedskonsulent i klubben) Christian Aas.

– Det finnes ingen snarveier her, og det har vært noen humper i veien også for oss når det kommer til koronarestriksjoner, sier Aalbu.

– Men nå håper vi folk har lyst til å ta en tur til Jessheim stadion igjen, og onsdag er en ypperlig anledning til å gjøre akkurat det, legger han til.

Oppfordringen er klar.

Ta turen til Jessheim stadion – stedet du ikke forlater skuta ustraffet.

– Hvor dypt stikker det at treneren hoppet av etter fem kamper i vår?

– Mindre nå enn da det skjedde. Men vi har fortsatt veldig lyst til å slå Start, ikke minst fordi vi da passerer dem på tabellen, sier kaptein Aas.

– Det vil også være deilig å slå en klubb som har brukt 120 millioner kroner på spillerkjøp siden 2017, sier Andreas Aalbu.

Bordet er dekket.

God kamp.

Billett TRYKK HER

 

Copyright © 2023 Jessheimpuls AS, Stort. 2, 2050 Jessheim. Org.nr. 920697143. Tilrettelagt av ASAP Media.